
„Jak skutecznie zdobywać rynki zagraniczne oraz rozwijać eksport – budowa strategii eksportowej, pozyskiwanie partnerów zagranicznych oraz negocjacje międzynarodowe ”
Dla Kogo?
- Osób, które planują wprowadzić nowe produkty / usługi na rynki zagraniczne lub wprowadzić produkty/usługi na nowe rynki zagraniczne
- Menedżerów oraz wyższej kadry kierowniczej przedsiębiorstw, którzy planują pozyskać nowe strategiczne kierunki
- Pracowników działu eksportu i sprzedaży, których zadaniem jest rozwój sprzedaży eksportowej lub pozyskiwanie klientów zagranicznych
Każde szkolenie jest poprzedzone badaniem potrzeb, na podstawie którego zostaje przygotowany program dostosowany do potrzeb i poziomu zaawansowania Uczestników.
Plan Szkolenia
Jak rozwijać eksport – analiza rynków, budowa strategii, modelowanie biznesu
- Analiza pozycji konkurencyjnej firmy
Które rynki eksportowe wybrać? Metody wyboru rynków zagranicznych
- Jak skutecznie zbadać otoczenie biznesowe przedsiębiorstwa na rynkach docelowych
- Gdzie szukać informacji o rynkach zagranicznych, konkurentach i klientach
- Kto może mi pomóc w analizie rynków oraz ekspansji zagranicznej
Budowa modelu biznesowego dostosowanego do danego rynku eksportowego
- Znalezienie najatrakcyjniejszych segmentów klientów na danym rynku
- Profilowanie klienta oraz zrozumienie jego potrzeb
- Budowa wartości dla różnych grup klientów
- Modelowanie sposobu uzyskiwania przychodów, utrzymywania relacji z klientem zagraniczny
- Wykorzystanie partnerów biznesowych, niezbędnych na różnych rynkach eksportowych
- Kanały dotarcia i komunikacji z różnymi segmentami rynku
- Ustalenie kluczowych działań i kosztów związanych z pozyskaniem klientów oraz rozwojem biznesu w danym kraju
Wykorzystanie Business Model Canvas w modelowaniu ekspansji zagranicznej mojej firmy
Budowa i wdrożenie skutecznej strategii eksportowej
Strategia produktowa
- Wyznaczanie przewag konkurencyjnych mojego produktu
- Jak znaleźć wartości dla klienta zagranicznego by mój produkt był atrakcyjny
- Budowa oferty dla partnerów zagranicznych
- Wybór strategii produktowej na różne rynki
Strategia cenowa
- Jakie czynniki wpływają na moją cenę na różnych rynkach zagranicznych
- Metody wyznaczania korzyści cenowej dla nabywcy oraz dystrybutora na rynkach zagranicznych
- Możliwość w zakresie polityki rabatowej
- Strategia penetracji czy wysokich cen – jaką strategię stosować?
- Jak prowadzić sprzedaż by nie walczyć ceną?
Strategia dystrybucji w eksporcie – poszukiwanie kanałów dystrybucji oraz efektywna współpraca z partnerami handlowymi za rynkach zagranicznych
Budowanie atrakcyjnej oferty dla partnerów zagranicznych
Strategia wyłączności, a strategia konkurencyjna – co wybrać i dlaczego?
Skuteczna współpraca z agentem i dystrybutorem
Filia, oddział, joint-venture – co i kiedy wybrać
Jak korzystnie współpracować z dystrybutorem:
- pozyskiwanie najlepszych dystrybutorów za granicą
- wyznaczanie zadań dla dystrybutora
- sprawdzenie potencjału zagranicznego dystrybutora
- jak wybrać najlepszych dystrybutorów dla naszego produktu?
- Wykorzystać różnic kulturowych w aspekcie pozyskiwania i współpracy z dystrybutorem zagranicznym o Zarządzanie kanałem dystrybucji na wybranych rynkach
- narzędzia motywowania dystrybutorów
- szkolenie partnerów zagranicznych
- ocena efektywności kanału dystrybucji
- zarządzanie konfliktami w kanale dystrybucji
Strategie komunikacji i promocji na rynkach zagranicznych
- Działania w kierunku zdobycia zagranicznego kontrahenta
- Komunikacja z zagranicznym dystrybutorem na wybranych rynkach
- Wykorzystanie content marketing w budowaniu pozycji międzynarodowej
- Wykorzystanie spotkań networkingowych oraz różnych platform internetowych do pozyskiwania klientów B2B
- Jak skutecznie wykorzystać targi do pozyskania zagranicznych partnerów
Zabezpieczanie transakcji międzynarodowych
- Ryzyko w transakcjach zagranicznych, czyli przed czym warto się zabezpieczyć w transakcjach międzynarodowych
Ryzyko kontrahenta – sposoby weryfikacji partnera przed rozpoczęciem współpracy oraz niwelacji ryzyka transakcyjnego w jej trakcie
- Kontrakt międzynarodowy – jako sposób na zabezpieczenie transakcji
O czym nie możesz zapomnieć w kontrakcie eksportowym
Sąd właściwy a prawo właściwe w kontraktach
Praktyczne stosowanie sądu arbitrażowego
Kontrakt na wschodzie vs na zachodzie
- Odpowiednie wykorzystanie reguł Incoterms jako sposób ograniczenia ryzyka eksportowego
- Ubezpieczenia eksportowe czyli jak zapewnić sobie odzyskanie należności eksportowych
Jak skutecznie negocjować na arenie międzynarodowej
- Uwarunkowania negocjacyjne w biznesie międzynarodowym wpływające na sprzedaż i negocjacje na różnych rynkach,
- Budowa oferty dostosowanej do klienta z różnych rynków,
- Jak budować moją siłę negocjacyjną – warsztaty
Dobre przygotowanie gwarantem sukcesu w negocjacjach:
- Z kim będę negocjował – poznanie partnera zagranicznego, jego stylu, motywacji oraz potencjalnych taktyk,
- Budowa piramidy celów sprzedażowych naszych oraz klienta w by zbudować optymalne warianty negocjacyjne – warsztaty,
- Wykorzystanie alternatyw rynkowych w celu zdobycia przewagi w negocjacjach – warsztaty.
Wykorzystanie różnic międzykulturowych by budować relacje i skutecznie negocjować na różnych rynkach:
- Jak skutecznie otwierać sprzedaż i robić dobre prezentacje na różnych rynkach
- Wstępna oferta oraz cena wyjściowa w zależności od kraju
- „Czas to pieniądz” vs Manana – gdzie szczególnie ważne są agendy, a gdzie relacje,
- Jakie ceremoniały, formalności, ekspresyjność musze stosować na danym rynku by być skutecznym negocjatorem,
- Prestiż, czy wygoda – jak budować rozwiązanie dostosowane do danego rynku,
- Dane techniczne czy sposób prezentacji – co decyduje o atrakcyjności Twojej oferty,
- Taktyki targowania się na różnych rynkach,
- Kto jest decydentem i z kim negocjować by uzyskać najlepszy wynik w zależności od kraju?
Jak skutecznie negocjować by „obronić” swoją CENĘ:
- Kiedy zacząć negocjować, by nie stracić,
- Jak sprzedawać drożej – taktyki oraz psychologia ceny,
- Sztuka zaangażowania partnera w proces ofertowania i negocjacji by osiągnąć własne cele,
- Tworzenie wariantów oraz testowanie możliwości w celu osiągnięcia optymalnych rezultatów – warsztaty
Umiejętne stosowanie taktyk negocjacyjnych i obrona przed manipulacjami:
- Najskuteczniejsze taktyki i techniki ich stosowania
- Podejście do kompromisu w różnych krajach,
- Jak radzić sobie z obiekcjami mojego oponenta – warsztaty,
- Sztuka wychodzenia z impasu,
- Odczytywanie manipulacji i techniki bronienia się przed nimi.
Skuteczne sposoby zamykania procesu sprzedaży oraz finalizacji negocjacji:
- Techniki kończenia negocjacji,
- Wprowadzenie ustaleń w życie oraz budowanie długoterminowych relacji
- Pułapki przy zakończeniu negocjacji w różnych krajach,
- Jak podpisać korzystny kontrakt w zależności od kraju – rady praktyczne,
KORZYŚCI:
Dzięki połączeniu doświadczenia, praktyki i najefektywniejszych metod Uczestnicy nabędą praktyczne umiejętności oraz otrzymają łatwe w zastosowaniu wskazówki:
- jak przeanalizować rynki zagraniczne by wybrać kraje do ekspansji i ustalić własne przewagi konkurencyjne,
- jak dostosować produkt do danego rynku oraz dobrać optymalną strategię cenową,
- jak optymalnie wybrać kanały dystrybucji w zależności od rynku zagranicznego,
- jak przygotować atrakcyjną ofertę dla partnera zagranicznego,
- gdzie wyszukiwać oraz jak pozyskać partnera zagranicznego,
- jak wykorzystać narzędzia marketingowe by budować pozycję firmy na rynkach zagranicznych,
- jak motywować dystrybutora do efektywnej współpracy oraz zapobiegać konfliktom w kanałach sprzedaży?
- jak prowadzić negocjacje by NIE OBNIŻAĆ CENY i uzyskiwać zyskowne, długoterminowe relacje w biznesie.
- jak podpisać podpisać zyskowny i równocześnie bezpieczny kontrakt.